Deklaracja dostępności

Data publikacji strony internetowej: 2015-02-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021.

Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa .

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. Niektóre dokumenty nie spełniają wytycznych standardu WCAG 2.1 – Niektóre dokumenty zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Pozostałe dokumenty będą na bieżąco dostososywane do wymogów ustawy bądź usunięte ze strony.
  2. Poza powyższym strona internetowa Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa spełnia wymagania standardu WCAG 2.1 na poziomie zgodnym z zapisami Ustawy z dnia 04 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych u aplikacji mobilnych i podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848)

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-02-27. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

  • Ponadto można stosować następujące skróty klawiaturowe:
  • Tab: Nawigowanie do odnośników i pól formularzy.
  • Shift + Tab: Nawigowanie do odnośników i pól formularz w tył.
  • Enter: Aktywowanie odnośników i przycisków.
  • Spacja: Aktywowanie pól wyboru i przycisków.
  • Klawisze strzałek: Wybór pól radio, opcji menu wyboru, suwaków, paneli kart, autouzupełnianie, menu drzewa itp.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paweł Świstak ,pawel.swistak@sar.gov.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 660 76 20. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

https://www.rpo.gov.pl/