Archives

KUCHARZ OKRĘTOWY

2025-08-01

Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa poszukuje kandydatów do pracy na morskich statkach ratowniczych na stanowisko:  KUCHARZ OKRĘTOWY

Od kandydatów oczekujemy:

  • posiadania świadectwa Kucharza Okrętowego,
  • posiadania aktualnych kwalifikacji dla członków załóg statków morskich,
  • doświadczenia w pracy na stanowisku Kucharza Okrętowego.
  • dodatkowym atutem będzie posiadanie świadectwa Starszego Marynarza

 Warunki zatrudnienia:

  • zatrudnienie w  oparciu o umowę o pracę,
  • praca w systemie zmianowym (członkowie załóg statków ratowniczych pozostają na statku
    w każdym miesiącu pracy 15 dni bez przerwy, pozostałe 15 dni są dniami wolnymi od pracy).

Dokumenty aplikacyjne

  • CV,
  •  list motywacyjny,
  • skan świadectwa Kucharza Okrętowego
  • skan świadectwa Starszego Marynarza.,
  •  oświadczeniem dot. przetwarzania danych osobowych "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dostarczonych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych przez Morską Służbę Poszukiwania i Ratownictwa w Gdyni
    ul. Hryniewickiego 10, w celu realizacji obecnych oraz przyszłych procesów rekrutacyjnych".

Dokumenty aplikacyjne proszę przesłać do Działu Kadr Morskich na adres: rekrutacja@sar.gov.pl  ,

Planowane nawiązanie stosunku pracy  29.08.2025 r.

Informujemy, iż skontaktujemy się jedynie z wybranymi osobami.

 

STATYSTYKA DZIAŁAŃ PROWADZONYCH PRZEZ MSPIR w I PÓŁROCZU 2025r.

2025-07-04

STATYSTYKA DZIAŁAŃ PROWADZONYCH PRZEZ MSPIR w I PÓŁROCZU 2025 r.

 

L.P.

INFORMACJA

DANE LICZBOWE

1.

Akcje ratownicze

161

 

1.1

 

Akcje ratowania życia ludzkiego na morzu

 

54

1.2

Ewakuacje medyczne

 8

1.3

Akcje ratowania mienia

                              5

1.4

Asysta ratownicza

 26

1.5

Akcje zwalczania rozlewów

                              6

Ilość osób uratowanych

66

2.

Akcje wyjaśniające

62

2.1

Fałszywe alarmy z użyciem sił MSPiR

                              4

2.2

Fałszywe alarmy bez użycia sił MSPiR

                              1

2.3

Fałszywe alarmy GMDSS

17

3.

Akcje statków ratowniczych MSPiR

59

4.

Akcje Brzegowych Stacji Ratowniczych MSPiR

77

5.

Akcje statków przeciwrozlewowych

                               0

6.

Jednostki organizacyjne współdziałające z MSPiR w akcjach ratowniczych

6.1

MW RP

9 (ŚMIGŁOWCE-9 / OKRĘTY-0/SAMOLOT-0)

6.2

MO SG

                         3

6.3

PSP

                        36

6.4

POLICJA

                        27

6.5

WOPR

                        15

6.6

PRM(Karetki Pogotowia, LPR)

                        19

6.7

ARCC Warszawa

                        18

6.8

ODOR -COM

                        7

6.9 Urzędy Morskie (VTS,PRR,jednostki)                          13

6.10

 

Inne jednostki we współdziałaniu

JRCC DEN HELDER, JRCC SWEDEN, ŚM PETROBALTIC, ODO 3 FO, MRCC LA GARDE, UK JRCC, MRCC GRIZ –NEZ, PRISMA, MRCC KALININGRAD,PKBWM, MRCC MADRID, MRCC BREMEN, UK MRCC, WOLIŃSKI PARK NARODOWY, YACHTIC, AHOJ CZARTER, MRCC
MAKASSAR, BSM WŁADYSŁAWOWO , MRCC PORTA DELGADA, MRCC MIAMI , MRCC MARTYNIQUE, VTS ŚWINOUJŚCIE, GEDANIA,ROSA MARIA, DAR MŁÓDZIEŻY, UKR STATE EMERGENCY, OCEAN TEAM, USCG ALASKA, JRCC JUNEAU, MRCC LISBON, MRCC TOKYO.

 

Ilość akcji z miejsc bazowania
2025 r. RAZEM
Tolkmicko 5
Sztutowo 4
Świbno 16
Górki Zach 13
Gdynia 8
Hel 4
Władysławowo 13
Łeba 10
Ustka 9
Darłowo 7
Kołobrzeg 23
Dziwnów 7
Świnoujście 5
Trzebież 12

Zawarcie umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych o dofinansowanie projektu o znaczeniu strategicznym pn. „Modernizacja specjalistycznych ratowniczych jednostek pływających Służby SAR”

2025-06-13

W dniu 12.06.2025 r., w ramach działania FENX.05.07 Bezpieczeństwo morskie i śródlądowe drogi wodne poza TEN-T priorytet FENX.05 Wsparcie sektora transportu z EFRR Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, została zawarta z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowa nr FENX.05.07-IP.02-001/24 o dofinansowanie projektu o znaczeniu strategicznym pn.  „Modernizacja specjalistycznych ratowniczych jednostek pływających Służby SAR”.

 

Kwota wydatków kwalifikowalnych (wartość projektu): 62 835 294,12 PLN.

Poziom dofinansowania 85%.

Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 53 410 000,00 PLN.

Dofinansowanie ze środków budżetu państwa: 9 425 294,12 PLN.

Okres realizacji projektu: I kw. 2024 r. - II kw. 2027r.  

Projekt obejmuje zadania tj.: 

  1. Modernizacja specjalistycznej ratowniczej jednostki pływającej Kapitan Poinc. 
  2. Modernizacja specjalistycznej ratowniczej jednostki pływającej m/s Czesław II. 
  3. Modernizacja 3 specjalistycznych ratowniczych jednostek pływających SAR 3000. 

STATYSTYKA DZIAŁAŃ PROWADZONYCH PRZEZ MSPIR w I kw. 2025 r.

2025-05-08

STATYSTYKA DZIAŁAŃ PROWADZONYCH PRZEZ MSPIR w I kw. 2025 r.

 

L.P.

INFORMACJA

DANE LICZBOWE

1.

Akcje ratownicze

49

 

1.1

 

Akcje ratowania życia ludzkiego na morzu

 

10

1.2

Ewakuacje medyczne

 5

1.3

Akcje ratowania mienia

                              0

1.4

Asysta ratownicza

 7

1.5

Akcje zwalczania rozlewów

                              3

Ilość osób uratowanych

17

2.

Akcje wyjaśniające

24

2.1

Fałszywe alarmy z użyciem sił MSPiR

                              0

2.2

Fałszywe alarmy bez użycia sił MSPiR

                              0

2.3

Fałszywe alarmy GMDSS

10

3.

Akcje statków ratowniczych MSPiR

13

4.

Akcje Brzegowych Stacji Ratowniczych MSPiR

23

5.

Akcje statków przeciwrozlewowych

                               0

6.

Jednostki organizacyjne współdziałające z MSPiR w akcjach ratowniczych

6.1

MW RP

6 (ŚMIGŁOWCE-6 / OKRĘTY-0/SAMOLOT-0)

6.2

MO SG

                         1

6.3

PSP

                        7

6.4

POLICJA

                        8

6.5

WOPR

                        3

6.6

PRM(Karetki Pogotowia, LPR)

                        8

6.7

ARCC Warszawa

                        9

6.8

ODOR -COM

                        6

6.9 Urzędy Morskie (VTS,PRR,jednostki)                          6

6.10

 

Inne jednostki we współdziałaniu

 

 

JRCC DEN HELDER,  JRCC SWEDEN, ŚM PETROBALTIC,  ODO 3 FO,  MRCC LA GARDE,  UK JRCC, MRCC GRIZ –NEZ, PRISMA, MRCC KALININGRAD,PKBWM,  MRCC MADRID, MRCC BREMEN, UK MRCC,  WOLIŃSKI PARK NARODOWY, YACHTIC,  AHOJ CZARTER.

 

Ilość akcji z miejsc bazowania
2025 r. RAZEM
Tolkmicko 1
Sztutowo 0
Świbno 5
Górki Zach 2
Gdynia 1
Hel 1
Władysławowo 2
Łeba 4
Ustka 3
Darłowo 5
Kołobrzeg 4
Dziwnów 2
Świnoujście 1
Trzebież 2

Dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie

2025-02-05

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, przyznał Morskiej Służbie Poszukiwania i Ratownictwa w Gdyni dofinansowanie w wysokości 910 000,00 PLN na realizację zadania pn.: „Służba SAR chroni nad morzem". Będzie ono polegało na:

 

  1. Doposażaniu Służby SAR w 4 specjalistyczne przyczepy transportowe z bębnami o napędzie elektrycznym przyczyni się do podniesienia poziomu automatyzacji procesu wydawania zapór. Pozwoli to na szybsze i bezpieczniejsze dla ratowników użycie obecnie posiadanego sprzętu specjalistycznego. Ponadto, umożliwi przeprowadzenie skutecznej interwencji również w przypadku, gdy do udziału w akcji ratowniczej dostępnych będzie tylko 3 ratowników.
  2. Zakupie sprzętu ratowniczo-medycznego wyposażenia dla 5 Stacji Ratowniczych Służby SAR w województwie zachodniopomorskim w tym:
    1. zakup 5 szt. zestawów wodoszczelnych plecaków wraz z wyposażeniem dla BSR;
    2. zakup 10 szt. defibrylatorów AED;
    3. zakup 1 szt. kabiny dekontaminacyjnej;
    4. zakup 1 szt. polowego punkt medycznego.

 

Ponieważ do zadań Służby SAR należy poszukiwanie i ratowanie każdej osoby znajdującej się w niebezpieczeństwie na morzu, oraz zwalczanie zagrożeń i zanieczyszczeń olejowych i chemicznych środowiska morskiego. Szczególnie istotnym dla realizacji tego zadania jest planowanie, prowadzenie i koordynowanie akcji poszukiwawczych, ratowniczych oraz zwalczania zagrożeń i zanieczyszczeń, utrzymywanie w gotowości sił i środków ratownictwa życia oraz zwalczania zagrożeń i zanieczyszczeń na morzu, współdziałanie podczas akcji poszukiwawczych, ratowniczych oraz zwalczania zagrożeń i zanieczyszczeń z innymi jednostkami organizacyjnymi w tym jako jednostka wspierająca system Państwowe Ratownictwo Medyczne.

Ze względu na charakterystykę terenu, na którym w głównej mierze operuje MSPiR, tj. wody morskie oraz pas przybrzeżny, Służba SAR bardzo często jest jedyną, która może dotrzeć do osoby potrzebującej pomocy w czasie, który pozwana na uratowanie życia zagrożonego przez czynniki środowiskowe.

W związku z tym, aby skutecznie realizować postawione cele, musi ona posiadać sprzęt pozwalający na zabezpieczenie osoby potrzebującej pomocy, do czasu ewakuacji i przekazania dalszym jednostkom systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego.

Sprawne i skuteczne prowadzenie działań ratowniczych wymaga użycia właściwie dostosowanego sprzętu z uwzględnieniem ergonomii użycia. Wodoszczelne plecaki wraz z wyposażeniem umożliwiają właściwe postępowanie polegające na udzieleniu niezbędnej pomocy medycznej oraz ewakuację poszkodowanego ze strefy zagrożenia.

Prowadzenie działań ratowniczych na obszarze objętym skutkami klęski żywiołowej lub poważnej awarii zagrażającej środowisku naraża ratowników na kontakt z wodą zanieczyszczoną substancjami ropopochodnymi oraz zanieczyszczeniami pochodzenia biologicznego. Doświadczenie zdobyte podczas zwalczania skutków powodzi pokazuje, że w wyposażeniu Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa brakuje mobilnej kabiny dekontaminacyjnej pozwalającej na zapewnienie bezpieczeństwa ratownikom oraz należytej konserwacji sprzętu ochrony osobistej.

Ponadto, czynności ratownicze na obszarze objętym skutkami klęski żywiołowej wiążą się z ewakuacją wielu osób z terenów zagrożonych oraz z gromadzeniem ewakuowanych w miejscu, gdzie oczekują na przekazanie do miejsc docelowych - namiot będący punktem medycznym pozwalającym na sprawną ocenę stanu zdrowia, udzielenie pomocy i stabilizację stanu pacjenta do czasu przekazania Zespołom ratownictwa medycznego (ZRM, Państwowego Ratownictwa Medycznego, które udzielają pomocy medycznej osobom w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego) lub docelowego szpitala. Ponadto siły i środki działające na miejscu często wymagają relokacji do miejsca, w którym aktualnie potrzeba pomocy jest największa. Ustawiając punkt w zależności od aktualnej sytuacji, można udzielać pomocy medycznej w najbliższym możliwym bezpiecznym miejscu.

Rezultatem wsparcia będzie likwidowanie zagrożenia u źródła jego powstawania (przyczepy transportowe do zapór przeciwolejowych), wsparcie tworzenia sprawnego systemu szybkiego reagowania na klęski żywiołowe oraz wzmocnienie systemu ochrony ludności i środowiska naturalnego poprzez działania ukierunkowane na ochronę zdrowia i bezpieczeństwa ludzi (ratowniczy sprzęt medyczny).

Dodatkowo nastąpi wsparcie ochrony bioróżnorodności, a w tym: ochrona obszarów Natura 2000 oraz obszarów chronionych Morza Bałtyckiego, jako przyczyniające się do zapobiegania zmianom klimatycznym oraz łagodzenia ich skutków, szczególnie narażonych na antropopresję. Ponadto pojawi się również efekt synergii z innymi komplementarnymi przedsięwzięciami Służby SAR, jak również będzie miało miejsce propagowanie działań proekologicznych i zasad zrównoważonego rozwoju.

 

 

https://wfos.szczecin.pl/

 

Opracował:
Rafał Goeck
Rzecznik Prasowy MSPiR

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem